dijous, 7 de juliol del 2016

LA FAULA DE L’OCELLET I EL BRILLANT


Fa uns anys vaig llegir una faula d'un reconegut filòsof italià. Paga la pena llegir-la i copsar el profund sentit de la història.  Aquí la tenim:

Hi havia una vegada un home, savi i ric que passejava pel seu jardí. D’una revolada va agafar un ocellet. Es va meravellar en sentir-lo parlar:
       - Poderós senyor, deixa’m anar que ni sóc maco, ni canto bé ni serveixo per menjar de prim que estic. Si em deixes anar et diré tres secrets.
El senyor savi i ric va dir:
         - D’acord, si em dius els tres secrets seràs lliure.
I l’ocellet va respondre:
         - Els tres secrets que no has d’oblidar mai són: 
                     1. No pensis en allò que ja ha passat i no tornarà. 
                     2. No desitgis allò que no pots tenir. 
                     3. No creguis en coses impossibles.
El senyor poderós va dir:
         - Molt bé, m’agraden, mantinc la promesa i et deixo anar.
L’ocellet va volar fins un arbre i va riure com un boig. El senyor, estranyat, li va preguntar perquè reia i l’ocellet va explicar:
       - Ric perquè m’has deixat anar i dins el meu ventre hi ha un brillant més gros que un ou de gallina.
L’home savi i ric va pregar a l’ocellet:
      - Au, va ocellet! Prefereixes volar solet en comptes de viure amb mi que et cuidaré i alimentaré?
L’ocellet encara va riure més i va contestar:
        - T’he confiat tres secrets i ja els has oblidat? 
                  1. Que no pensis amb el que ja ha passat i tu hi penses. 
                  2. Que no desitgis allò que no pots tenir, i et penses que tornaré perquè 
                     m’obris el ventre?
                  3. Que no creguis en coses impossibles i, et creus que en el meu ventre hi 
                     càpiga un brillant més gros que el meu cos?

I l’ocellet va marxar rient mentre l’home savi i ric va quedar bocabadat de tanta veritat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada